Dyrektorem Zespołu Szkół w Księżynie jest pan Mirosław Adam Guzewicz. Swoją funkcję pełni od roku 1997. Jest nauczycielem dyplomowanym, uczy wychowania fizycznego.
WIZJA I MISJA SZKOŁY
Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćko w Księżynie to placówka twórczego i wszechstronnego rozwoju ucznia, przygotowująca do dalszej nauki i życia we współczesnym społeczeństwie. Szkoła jest placówką krzewiącą idee humanistyczne, kierującą się w swojej działalności następującymi zasadami:
- Każde dziecko jest dobre na miarę swoich możliwości,
- Wspieramy pełny rozwój naszych uczniów
Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćko w Księżynie:
- Jest wspólnotą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Umożliwia uczniom wszechstronny rozwój, kształci potrzebę aktywnego spędzania wolnego czasu,
- Stwarza warunki do nauki wszystkim, bez względu na ich możliwości psychiczne i fizyczne.
- W naszej szkole panuje życzliwa i bezpieczna atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współdziałaniu.
- Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń, chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
- Szkoła znana jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości.
- Aktywnie włączamy się do działań na rzecz społeczność lokalnej.
- Uczniowie i absolwenci naszej szkoły odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach nauki, kultury i sportu. Są dobrze wychowani, godnie reprezentują rodzinę, szkołę, Ojczyznę
- Jest źródłem rzetelnej wiedzy.
- Tworzy warunki do wszechstronnego rozwoju ucznia, aby umożliwić mu sukces w dalszym procesie kształcenia.
- Wykorzystuje nowoczesne metody nauczania.
- Dba o najwyższy rozwój intelektualny ucznia.
- Traktuje podmiotowo swoich uczniów, dzięki czemu, uczeń stanowi centrum oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych.
- Stwarza uczniom warunki nadziei na sukces, własny rozwój i samorealizację.
- Przygotowuje uczniów do życia poprzez kształtowanie i utrwalanie odpowiednich wzorców i zachowań.
- Pozwala uczniom poprzez aktywne uczestnictwo w życiu szkoły kreować proces dydaktyczno-wychowawczy.
- Jest wzorem postaw i zachowań dla środowiska.
- Integruje się ze środowiskiem i promuje w nim osiągnięcia szkoły.
- Dyrekcja w zarządzaniu szkołą kieruje się dobrem uczniów i poszanowaniem godności pracowników.
- Motywuje i tworzy warunki do rozwoju zawodowego nauczycieli.