Dyrektor

Dyrektorem Zespołu Szkół w Księżynie jest pan Mirosław Adam Guzewicz. Swoją funkcję pełni od roku 1997. Jest nauczycielem dyplomowanym, uczy wychowania fizycznego.

WIZJA I MISJA SZKOŁY

Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćko w Księżynie to placówka twórczego i wszechstronnego rozwoju ucznia, przygotowująca do dalszej nauki i życia we współczesnym społeczeństwie. Szkoła jest placówką krzewiącą idee humanistyczne, kierującą się w swojej działalności następującymi zasadami:

  • Każde dziecko jest dobre na miarę swoich możliwości,
  • Wspieramy pełny rozwój naszych uczniów

Szkoła Podstawowa im. Ks. Michała Sopoćko w Księżynie:

  • Jest wspólnotą uczniów, rodziców i nauczycieli.​
  • Umożliwia uczniom wszechstronny rozwój, kształci potrzebę aktywnego spędzania wolnego czasu,
  • Stwarza warunki do nauki wszystkim, bez względu na ich możliwości psychiczne i fizyczne.
  • W naszej szkole panuje życzliwa i bezpieczna atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współdziałaniu.
  • Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń, chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
  • Szkoła znana jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości.
  • Aktywnie włączamy się do działań na rzecz społeczność lokalnej.
  • Uczniowie i absolwenci naszej szkoły odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach nauki, kultury i sportu. Są dobrze wychowani, godnie reprezentują rodzinę, szkołę, Ojczyznę
  • Jest źródłem rzetelnej wiedzy.
  • Tworzy warunki do wszechstronnego rozwoju ucznia, aby umożliwić mu sukces w dalszym procesie kształcenia.
  • Wykorzystuje nowoczesne metody nauczania.
  • Dba o najwyższy rozwój intelektualny ucznia.
  • Traktuje podmiotowo swoich uczniów, dzięki czemu, uczeń stanowi centrum oddziaływań dydaktyczno – wychowawczych.
  • Stwarza uczniom warunki nadziei na sukces, własny rozwój i samorealizację.
  • Przygotowuje uczniów do życia poprzez kształtowanie i utrwalanie odpowiednich wzorców i zachowań.
  • Pozwala uczniom poprzez aktywne uczestnictwo w życiu szkoły kreować proces dydaktyczno-wychowawczy.
  • Jest wzorem postaw i zachowań dla środowiska.
  • Integruje się ze środowiskiem i promuje w nim osiągnięcia szkoły.
  • Dyrekcja w zarządzaniu szkołą kieruje się dobrem uczniów i poszanowaniem godności pracowników.
  • Motywuje i tworzy warunki do rozwoju zawodowego nauczycieli.